Kontakt
dla mediów

Wojciech Kądziołka
Rzecznik prasowy

725 25 09 85
media@pgpsa.pl

Kontakt dla mediów:
Wojciech Kądziołka
Rzecznik prasowy
tel. 725 25 09 85
media@pgpsa.pl

31 Grudnia 2014

Stanowisko PGP w sprawie konkursu na pocztowego operatora wyznaczonego

Polska stoi przed wyborem, czy jej rynek pocztowy będzie rynkiem konkurencyjnym czy nadal będziemy utrzymywać kosztowny monopol. Poczta, jak każdy monopolista straszy konsumentów niską jakością usług konkurencji, ale my jako konsumenci już to słyszeliśmy. Kiedy w ubiegłej dekadzie demonopolizowano rynek telekomunikacyjny, ówczesny monopolista używał tych samych argumentów. Jednak wtedy decydenci nie przestraszyli się zaklęć monopolisty i w efekcie mamy w Polsce jeden z najbardziej konkurencyjnych rynków telekomunikacyjnych, który opiera się na wysokiej jakościowo ofercie i niskich cenach. Dziś żaden konsument nie chciałby powrotu do dyktatu jednego operatora. Taka sama niezależna ocena, gdzie leży interes konsumentów, potrzebna jest teraz - kiedy pojawia się realna szansa na demonopolizacje rynku pocztowego. W 2013 roku dokonano tylko formalnej, a nie faktycznej jego  demonopolizacji, czego najlepszym dowodem było swoiste  światowe kuriozum, monopolista bez żadnych konsekwencji od razu podniósł ceny. Musimy mieć świadomość, że jeśli nie zdecydujemy się na demonopolizacje rynku pocztowego teraz, to czeka go stagnacja, a z kieszeni podatników będziemy do usług monopolisty dopłacać miliardy złotych przez kolejne 10 lat.

 

Podpisane: Witold Szczurek, prezes PGP SA.